Rate this post

تیم تحریریه سوشالتو ترجمه این مقاله را انجام داده است.

آنها می گویند شما باید یک مایل با کفش های مشتریان خود راه بروید تا واقعاً محصول خود را بشناسید.

نمایشگاه.

شما باید درک کنید که آنها با چه چیزی سر و کار دارند – از لحظه ای که محصول شما را به صورت آنلاین کشف می کنند تا لحظه ای که خرید انجام می دهند.

بهبود تجربه مشتری باید برای شما به عنوان یک برند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این به بهبود کیفیت محصول شما و افزایش رضایت مشتری کمک می کند.

اما چگونه می توانید دیدگاه آنها را در کانال های اجتماعی دریافت کنید؟ جمع آوری نظرات مشتریان

و وقتی نوبت به اینستاگرام می رسد، بسیار ساده است.

اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که خود را نسبت به جامعه ابراز کنند و در معرض برندها قرار بگیرند، بنابراین مشتریان بیشتر با برندهای موجود در پلتفرم ارتباط برقرار می کنند.

بنابراین، در اینجا شش راه برای جمع آوری نظرات مشتریان در اینستاگرام وجود دارد.

بیایید کاوش کنیم.

1. پیام های دریافتی را پیگیری کنید

فقط تصور کن: 59 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی ایالات متحده بر این باورند که پشتیبانی مشتری رسانه های اجتماعی دریافت پاسخ به سوالات و حل مشکلات را آسان تر کرده است. بنابراین، مردم می خواهند از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با برندها استفاده کنند.

اما مشتریان شما می توانند برای اطلاعات بیشتر، شکایت یا تشکر به شما در اینستاگرام پیام دهند. گاهی اوقات این پیام ها در صندوق ورودی شما قرار می گیرند و مشتریان شما به موقع پاسخی دریافت نمی کنند.

آیا از صندوق پستی مخفی برای درخواست پیام اطلاع دارید؟ هنگامی که شخصی را دنبال نمی کنید که می خواهد برای شما پیام خصوصی (DM) ارسال کند، پیام به یک صندوق پستی مخفی می رود. این روش اینستاگرام برای فیلتر کردن پیام‌های اسپم است.

زمانی که در تلاش برای تبلیغ کسب و کار خود هستید، تقریباً غیرممکن است که تک تک مشتریان بالقوه را در اینستاگرام دنبال کنید. بنابراین، شما باید مراقب صندوق پستی باشید.

و در اینجا نحوه یافتن صندوق پستی مخفی شما آمده است.

2. نظرسنجی ایجاد کنید

آیا تا به حال در مورد محتوای زودگذر شنیده اید؟ این محتوایی است که برای مدت کوتاهی، مثلاً 24 ساعت، قابل مشاهده است. این محتوا از “ترس از دست دادن” (FOMO) افراد استفاده می کند و آنها را مجبور می کند دائماً اینستاگرام خود را برای چنین محتوایی بررسی کنند (مثلا: استوری های اینستاگرام).

برای برندها، این به معنای روش دیگری برای جمع آوری بازخورد است. چگونه؟

بیایید به Sephora نگاه کنیم. از آنجایی که این شرکت انواع محصولات زیبایی را ارائه می دهد، مهم است نیازها و خواسته های مشتریان را درک کنید. بنابراین بازاریابان تصمیم گرفتند رایج ترین محصول را با هم مقایسه کنند تا ببینند چه چیزی در حال ترند است.

نظرسنجی های جذاب ایجاد کنید

برای ایجاد نظرسنجی های جذاب، شما نیاز دارید:

  • عکس پس زمینه مناسب را انتخاب کنید: مطمئن شوید که نظرسنجی شامل عکس محصول شما باشد. و اگر می خواهید فالوورهایتان انتخاب کنند، هر دو را به آنها نشان دهید.
  • یک نظرسنجی تنظیم کنید: سوال خود را بنویسید و گزینه های جالبی ارائه دهید.
  • چیزی منحصر به فرد ارائه دهیدپاسخ: مردم دوست دارند برای تلاش هایشان پاداش بگیرند. به این ترتیب می توانید با ارائه تخفیف، سورپرایز و غیره مردم را به مشارکت تشویق کنید.

3. به آنها اجازه دهید در Stories سؤال بپرسند

یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام که به شما کمک می کند ترجیحات مشتریان خود را بهتر درک کنید، برچسب های سوال است.

وقتی کاربران اینستاگرام استوری شما را با استیکر مشاهده می کنند، می توانند سوالات خود را در استیکر وارد کنند. مردم محدودیتی برای پرسیدن ندارند، بنابراین می توانند خلاق باشند و سوالات مختلفی بپرسند.

به این مثال نگاهی بیندازید.

در داستان ها سوال بپرسید

پس از افزودن برچسب سؤال، مشترکین شما می توانند سؤالات خود را وارد کنند که در صندوق ورودی شما ظاهر می شود. اگر تصمیم دارید به آن پاسخ دهید، باید یک داستان جداگانه با یک عکس / ویدیو و یک پاسخ ایجاد کنید.

علاوه بر این، می توانید یک سوال بپرسید و از مشترکین خود دعوت کنید تا پاسخ های خود را بنویسند. این یک راه عالی برای دریافت بازخورد هنگام راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید است.

در اینجا نحوه استفاده از استیکرهای دور از سوال آمده است:

  • به دنبال کنندگان خود یادآوری کنید که خصوصی است: ممکن است فالوورهای شما از پرسیدن سوال بترسند. بنابراین باید مطمئن شوید که آنها می‌دانند که شما تنها کسی هستید که می‌داند چه کسی سؤال خاصی را پرسیده است.
  • همیشه به سوالات پاسخ دهید: حتی اگر نمی خواهید سؤال یا پاسخی را به صورت عمومی نمایش دهید، آن را نادیده نگیرید. در DM به آنها پاسخ دهید.
  • خلاق بودن: به دنبال کنندگان خود آزادی انتخاب بدهید. اگر می‌خواهند افکار خود را به اشتراک بگذارند یا سؤال بپرسند، اجازه دهید شنیده شوند.

4. نظرات مشتریان را بخوانید

دلایل مختلفی برای دنبال کردن نظرات وجود دارد. آنها به شما کمک می کنند تا مشترکین خود را بهتر درک کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید، الهام بگیرید و بازخورد دریافت کنید.

اما حقیقت سخت اینجاست: احتمال اینکه مردم نظرات منفی بگذارند بیشتر است.

اگر تا به حال به بخش نظرات توجه کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که کاربران نارضایتی خود را از محصول/خدمت اعلام می کنند.

حتی برندهای بزرگ نیز هر از چند گاهی مشتریان را ناراضی کرده اند. و آن ها چه کار می کنند؟ آنها با راه حل پاسخ می دهند. توانایی مدیریت نظرات منفی در تبلیغ برند بسیار مهم است.

مشتریان می خواهند توسط برندها شنیده شوند و انتظار دارند که برندها از آنها مراقبت کنند. هر چه زودتر مشکلات آنها را حل کنید، بهتر است.

5. ذکر نام تجاری خود را دنبال کنید

در عصر دیجیتال، مشتریان آزادند تا افکار خود را در مورد برندها بیان کنند. بنابراین، بسیاری از کاربران با تگ کردن برندی که در مورد آن صحبت می کنند، تجربه خود را با فالوورهای اینستاگرام به اشتراک می گذارند. برای یک برند، این به معنای فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهرت آن است.

هنگامی که اعلان برچسب دریافت می کنید، پست کاربر را مرور کنید و زمینه ای را که در آن از شما نام برده است را درک کنید.

بیایید یک مورد از MailChimp بگیریم. کاربر فعال آنها Zacktatum عکسی از اسباب بازی های فردی را با این برچسب به اشتراک گذاشت. کاربر برای دریافت رایگان مارک تجاری بسیار هیجان زده بود که نمی توانست افکار خود را با دنبال کنندگانش به اشتراک بگذارد.

ذکر نام تجاری خود را دنبال کنید

بنابراین MailChimp در اینجا چه چیزی یاد گرفته است؟ دنبال کنندگان آنها چیزهای رایگان را دوست دارند و از این رو آنها به احتمال زیاد تجربه مثبتی را با جامعه خود به اشتراک می گذارند.

وقتی کسی شرکت شما را برچسب گذاری می کند، باید سریع عمل کنید و نشان دهید که به برند خود اهمیت می دهید: کپشن را بخوانید، روی عکس نظر دهید و چیز مفیدی یاد بگیرید.

6. پروفایل آنها را دنبال کنید

بر کسی پوشیده نیست که مردم دوست دارند افکار و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. اما گاهی اوقات آنها ترجیح می دهند افکار خود را در مورد حساب های خود بیان کنند. و اگر شرکت شما را تگ نکنند، تا زمانی که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فالوورهای خود به پروفایل آنها مراجعه نکنید، پیدا کردن آنها دشوار است.

برای مثال، بسیاری از کرم‌های کتاب به MyBookMark وسواس دارند. منتقدان کتاب در اینستاگرام اغلب با بوکمارک های خلاقانه خود عکس می گیرند.

در نتیجه فالوورهای آنها متوجه می شوند و شروع به گفتگو می کنند.

من دوست دارم درباره مشترکم بیشتر بدانم

وقتی محصول خود را می بینید، عنوان و نظرات را بخوانید تا بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید. با توجه به اینکه از مشتریان خود نخواستید که نظرات خود را به اشتراک بگذارند، این نظرات صادقانه ترین خواهد بود.

به طور خلاصه

بازاریابی اینستاگرام چیزی فراتر از نمایش محصول شماست. این به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است که به شما کمک می کند سرنخ ایجاد کنید، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و برند و محصولات خود را بهتر بشناسید.

اگر می خواهید شرکت خود را به سطح بالاتری ببرید، به فالوورهای اینستاگرام خود گوش دهید زیرا آنها خوشحال می شوند که بازخورد خود را با شما به اشتراک بگذارند. به یاد داشته باشید، ارسال منظم اولین گام برای جلب توجه است.

با استفاده از ابزار اتوماسیون اینستاگرام مانند SocialPilot با پست های خود سازگار باشید. این نه تنها به شما کمک می کند تا انتشارات را از قبل برنامه ریزی کنید، بلکه اثربخشی آنها را نیز تجزیه و تحلیل کنید.

امروز آن را به صورت رایگان امتحان کنید تا بیشتر بدانید.

منبع

Pinterest ویژگی محدوده رنگ پوست را به کشورهای بیشتری گسترش می دهد
حتما بخوانید
به اشتراک بگذارید:

contributor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.