Rate this post

تیم تحریریه سوشالتو ترجمه این مقاله را انجام داده است.

از زمانی که ویژگی Close Friends در اینستاگرام منتشر شد، پویایی برنامه رسانه های اجتماعی دوباره اختراع شد.

ویژگی Close Friends صمیمیت را در رسانه‌های اجتماعی به ارمغان می‌آورد و به کاربران و حتی کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا در مورد استوری‌های اینستاگرام کنترل بیشتری روی حساب‌های خود داشته باشند.

همچنین به بینندگان این امکان را می دهد که کمی بیشتر احساس ارتباط و امتیاز کنند.

در این مقاله، من به شما پنج نکته موثر را ارائه می‌دهم تا به شما در درک نحوه تقسیم‌بندی لیست و استفاده از دوستان نزدیک اینستاگرام برای تجارت خود کمک کنید. اما قبل از پرداختن به نکات، اجازه دهید به چند سوالی که ممکن است در مورد این ویژگی داشته باشید پاسخ دهم.

لیست دوستان نزدیک اینستاگرام چیست؟

اول از همه، اجازه دهید با یک سوال کوچک شروع کنم که شما را به درک اینکه لیست دوستان نزدیک چیست و چرا به آن نیاز دارید، نزدیک تر می کند.

اینستاگرام به عنوان کانالی برای توده ها در نظر گرفته شد. و از قضا، شاید به همین دلیل است که مردم احساس می‌کنند باید در حلقه‌های خاص خود فراگیر باشند.

آیا تا به حال آرزو کرده اید که کاش می توانستید یک استوری اینستاگرام را فقط با نزدیک ترین دوستان خود یا لیست منتخبی از دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید؟ پاسخ شما به احتمال زیاد بله است! البته، ویژگی‌های جدید اینستاگرام به شما امکان می‌دهد اشتراک‌گذاری استوری با افراد خاصی را مسدود کنید، اما در واقعیت، کنترل دائمی این تنظیمات برای یک برند دشوار است.

این همان چیزی است که «دوستان نزدیک» در اینستاگرام را به یک ناجی تبدیل می کند. ویژگی Close Friends به کاربران این امکان را می دهد که لیستی اختصاصی از فالوورهایی ایجاد کنند که کسب و کار شما می تواند استوری های شخصی اینستاگرام را با آنها به اشتراک بگذارد.

این یک ویژگی عالی نه تنها برای حریم خصوصی شما، بلکه برای کسب‌وکاری است که فقط می‌خواهد پیام‌ها یا اعلان‌های خاصی را با لیست منتخبی از مشتریان به اشتراک بگذارد.

چرا لیست دوستان نزدیک برای رسانه های اجتماعی مهم است؟

با رشد فزاینده اینستاگرام در سال های اخیر، مرز بین “دوست” و “فالوور” بیش از پیش محو شده است.

اگر در ابتدا رسانه‌های اجتماعی راهی برای ارتباط بهتر با دوستان بود، امروزه حساب‌های ما مانند مجموعه‌ای از افراد است، از دوستان و خانواده گرفته تا عاشقان سابق، همکاران، رئیس‌ها و حتی افرادی که نمی‌شناسیم.

به دلیل این ترکیب افراد است که سازندگان محتوا و شرکت‌ها از اشتراک‌گذاری جنبه‌های خاصی از کار یا کار خود با همه ناراحت می‌شوند. به همین دلیل است که لیستی از دوستان نزدیک می تواند بهترین متحد برای حفظ حریم خصوصی استوری اینستاگرام شما باشد، بدون اینکه انحصاری بودن را برای کسانی که وارد لیست می شوند فراموش کنید.

لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام چگونه کار می کند؟

وقتی استوری اینستاگرام را برای دوستان نزدیک خود ارسال می کنید، فقط اعضای لیست می توانند آن را ببینند. بنابراین، چگونه می توانید تشخیص دهید که این یک استوری معمولی است که برای همه دنبال کنندگان پست شده است یا فقط به لیستی از دوستان نزدیک ارسال شده است؟

اینستاگرام دو راه برای نشان دادن این موضوع به شما دارد. در سینی استوری، دوستان نزدیک شما به جای حلقه صورتی معمول، یک حلقه سبز رنگ در اطراف عکس نمایه شما خواهند دید. با این حال، اگر هنگام مشاهده استوری آن را نبینند، اینستاگرام نماد «دوستان نزدیک» را در گوشه سمت راست بالای صفحه به آنها نشان می‌دهد.

شما می توانید داستان های معمولی و داستان های شخصی را همزمان ارسال کنید. داستان هایی که برای دوستان نزدیک شما ارسال می شود همیشه از بقیه مخاطبان پنهان می ماند.

همچنین می توانید داستان های “دوستان نزدیک” را به موارد دلخواه خود در نمایه خود اضافه کنید. در حالی که در نقاط برجسته شما ظاهر می شوند، همچنان از مخاطبان عادی شما مسدود می شوند. مخاطبان وفادار شما همچنان به سایر استوری های اینستاگرام که به صورت عمومی به اشتراک می گذارید دسترسی خواهند داشت.

چگونه لیست دوستان نزدیکم را تنظیم کنم؟

فهرستی از دوستان صمیمی تنظیم کنید

اولین چیزی که باید در مورد این ویژگی بدانید این است که کنترل کاملی بر نحوه ایجاد لیست دارید. خصوصی است و هیچ کس نمی تواند درخواست ملحق شدن یا دیدن اقدامات شما برای افزودن و حذف اعضا را بدهد. شما می توانید لیست خود را از دو مکان مختلف ایجاد کنید.

1. تنظیمات پروفایل

تنظیم نمایه

به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی دکمه سه خط واقع در گوشه سمت راست کلیک کنید. سپس فقط “Close Friends” را انتخاب کنید.

لیستی از دوستان نزدیک به طور خودکار با پیشنهادات افرادی که ممکن است بخواهید اضافه کنید باز می شود. برای یافتن افراد خاص، می توانید از کادر جستجو استفاده کنید. هنگامی که آن شخص را پیدا کردید، فقط روی دکمه سبز رنگ افزودن که با آن شخص مطابقت دارد کلیک کنید.

هنگامی که کاربر به لیست شما منتقل شد، یک دکمه جدید “حذف” در کنار آنها ظاهر می شود. بعداً وقتی تصمیم گرفتید فردی را از لیست خود حذف کنید، فقط روی این دکمه کلیک کنید و کاربر حذف خواهد شد.

این روش به شما امکان می دهد در هر زمان به لیست دسترسی داشته باشید و آن را ویرایش کنید. همچنین برای شما مهم است که بدانید اینستاگرام هنگامی که کاربران به لیست دوستان نزدیک اضافه می شوند یا از آنها حذف می شوند هیچ اعلانی برای آنها ارسال نمی کند. همچنین محدودیتی برای تعداد کاربرانی که لیست شما می تواند داشته باشد وجود ندارد. همه چیز به شما بستگی دارد!

2. از اولین پست شما در استوری اینستاگرام

به خاطر داشته باشید که این گزینه اضافه کردن افراد به لیست تنها زمانی کار می کند که لیست خالی باشد.

دوستان نزدیک

شروع به ایجاد داستان خود به طور معمول کنید و قبل از ارسال آن، روی نماد «دوستان نزدیک» در پایین ضربه بزنید. اگر لیست خالی است، پس از ارسال روی نماد ستاره سبز رنگ در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

این گزینه شما را به “فهرست نزدیک دوستان” می برد و پس از آن می توانید روی “ویرایش فهرست دوستان نزدیک” کلیک کنید و پس از آن اینستاگرام افرادی را که دنبال می کنید پیشنهاد می کند. سپس می توانید افراد مورد نظر خود را از لیست پیشنهادی انتخاب کنید یا از نوار جستجو در بالا برای جستجوی افراد خاص استفاده کنید.

مهم: اگر پروفایل تجاری دارید و می خواهید مشتریان ویژه ای اضافه کنید، فراموش نکنید که آنها را نیز دنبال کنید، زیرا اینستاگرام فقط افرادی را که در حال حاضر دنبال می کنید به شما نشان می دهد. همچنین پیگیری معیارها و نتایج را فراموش نکنید.

نحوه ارسال استوری اینستاگرام به لیست دوستان نزدیک

یکی از جنبه‌های مهم لیست دوستان نزدیک که باید در نظر گرفته شود این است که می‌توان از آن فقط هنگام اشتراک‌گذاری داستان‌ها استفاده کرد، و نه برای پست‌های معمولی در فید شما – آنها عمومی خواهند ماند. با این حال، خبر خوب این است که تا زمانی که لیست دوستان صمیمی شما از آن عبور کند، آنها همچنان می توانند در نکات برجسته شما ظاهر شوند.

اکنون که نحوه تنظیم و ارسال داستان برای لیست دوستان نزدیک خود را آموخته اید، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه تأثیر مثبت این ویژگی بر کسب و کار شما بیندازیم.

چگونه لیستی از دوستان نزدیک در اینستاگرام می تواند بر تجارت شما تأثیر مثبت بگذارد

قبل از هر چیز، اجازه دهید چند آمار را برای برجسته کردن اهمیت اینستاگرام در بازاریابی به اشتراک بگذارم: بیش از نیمی از برندها از اینستاگرام استفاده می کنند و 90٪ از 100 برند برتر جهان یک حساب اینستاگرام دارند. در ایالات متحده، 96٪ از برندهای مد در اینستاگرام هستند. همانطور که گفته شد، بدون شک اینستاگرام یکی از ابزارهای اصلی تاکتیک های بازاریابی و تبلیغات است.

استفاده از لیستی از دوستان نزدیک هنگام ارسال استوری اینستاگرام در حساب تجاری خود، روابط شما را با تیم، شرکا و تأثیرگذارانی که برند شما را تبلیغ می کنند، تقویت می کند.

1. محتوا و پیشنهادات انحصاری را راه اندازی کنید

مانند هر کسب و کار موفق دیگری، می توانید عضویت VIP را ارائه دهید یا گروه های خصوصی برای مشتریان و مشترکان خود ایجاد کنید تا به آنها کمک های ممتاز ارائه کنید.

شما می توانید از لیست دوستان نزدیک خود برای ارسال محتوای انحصاری فقط برای گروه خاصی از افراد استفاده کنید، مانند کدهای تخفیف، پیشنهادات مشارکت، دسترسی انحصاری به محصولات قبل از راه اندازی واقعی، اطلاعیه های ویژه، و پیام ها یا ویدیوهای شخصی شده. ببینید Confetti Social چگونه این پیشنهاد را در داستان خود قرار داده است.

یک پیشنهاد در یک داستان قرار دهید

2. برای بهترین مشترکین جوایزی در نظر بگیرید

یک فالوور وفادار که همیشه برند شما را دنبال می‌کند، پست‌های شما را لایک می‌کند، به اشتراک می‌گذارد، نظر می‌دهد و محصولات شما را تبلیغ می‌کند مانند یک قدم کوچک به سمت موفقیت است.

از آنجایی که جوایز همیشه تأثیر زیادی بر انگیزه همه دارند، ممکن است بخواهید در صورت اضافه کردن آنها به لیست دوستان نزدیک خود، فقط به بهترین فالوورهای خود جوایز ویژه بدهید.

3. از آن برای همکاری با اینفلوئنسرها استفاده کنید

روندی که ثابت کرده است در مدت زمان کوتاه تری به طور تصاعدی به مشاغل کمک می کند. اینفلوئنسرها این فرصت را دارند که برند شما را با فالوورهای خود روی نقشه قرار دهند.

همه اینفلوئنسرهایی را که با آنها کار می کنید به لیست دوستان نزدیک خود اضافه کنید و به آنها اجازه دهید به پیشنهادات ویژه، اطلاعات مربوط به محصولات جدید، به روز رسانی ها، تخفیف ها یا اطلاعاتی که می توانند برای تبلیغ مؤثر برند شما استفاده کنند، دسترسی داشته باشند.

ببینید Artifact Uprising چگونه اطلاعات مربوط به “راهنما” خود را در داستان خود به اشتراک گذاشته است.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

4. محتوای شخصی را با شرکای تجاری و سهامداران به اشتراک بگذارید

هرگز نباید از روابط شرکای تجاری خود و ارتباطات مغز متفکر خود غافل شوید. گاهی اوقات ممکن است اطلاعات کسب و کار شخصی، محتوای پشت صحنه و حتی آسیب پذیری هایی را با آنها به اشتراک بگذارید که بقیه مخاطبان شما نباید به آن دسترسی داشته باشند. این فرآیند یک رابطه نزدیک با ذینفعان نزدیک را حفظ می کند، بدون اینکه در واقع سعی در ارتباط با آنها به صورت جداگانه داشته باشد.

با لیست دوستان نزدیک اینستاگرام، می توانید یک جامعه زیبا و فضای دوستانه با همه شرکای مهم خود ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا روابط سالمی برای کسب و کار خود بسازید و حفظ کنید.

5. از طرفداران وفادار خود تشکر کنید

سپاسگزاری منبع سعادت است و این قانون به حساب اینستاگرام شما نیز تعمیم می یابد. گاهی اوقات ممکن است برای ارسال یادداشت های دست نویس یا پیام های خصوصی برای هر یک از دنبال کنندگان و مشتریان معمولی خود آنقدر مشغول باشید.

می‌توانید همه آن‌ها را به لیست دوستان نزدیک خود اضافه کنید و پیام‌ها یا ویدیوهای تشکر را به اشتراک بگذارید تا به آنها بفهمانید چقدر برای برند شما ارزشمند هستند.

البته، می توانید با این کار خلاقیت به خرج دهید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید قدردانی خود را از طرفداران وفادار خود ابراز کنید.

همچنین می‌توانید از این مشتریان بازخورد بخواهید، چه افزایش قیمت محصول شما یا یک خدمات جدید.

جمع بندی

برای کسب و کارها، مدیریت چندین حساب می تواند خسته کننده و غیرمولد باشد. اما اکنون هیچ چیز مانع رشد کسب و کار شما و اعتبار بخشیدن به مشتریان یا تأثیرگذاران وفادار شما با ویژگی Close Friends نیست که آن را آسان تر و کارآمدتر از قبل می کند.

با استفاده از این ویژگی اینستاگرام، می توانید کسب و کار خود را به سطح بالایی از انحصار ارتقا دهید. ایجاد یک محیط دوستانه با گروهی از افراد منتخب به شما امکان می دهد محتوای شخصی را که قبلاً با استوری اینستاگرام امکان پذیر نبود به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال راهی آسان برای ارسال و زمان‌بندی پست‌ها در اینستاگرام در زمان و روز مناسب هستید، لیست ما از بهترین ابزارهای بازاریابی اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند.

منبع

دفتر Pinterest در استرالیا افتتاح شد
حتما بخوانید
به اشتراک بگذارید:

contributor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.