Rate this post

تیم تحریریه سوشالتو ترجمه این مقاله را انجام داده است.

نوشته شده است جنا بانل

تگ Gen Z متولدین اواسط دهه 90 و اوایل دهه 2000 را پوشش می دهد. تا حد زیادی به دلیل زمان تولد، اعضای نسل Z در تفکر و رفتار خود کاملاً منحصر به فرد هستند.

این یک گروه نسل اول است که در پس زمینه توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی بزرگ شده است. بنابراین Gen Z بیشتر از عشایر دیجیتالی تشکیل شده است که هر کدام دارای هایپرلینک و اطلاعات ابری هستند.

در بالا 30 درصد از نسل Z هر روز حداقل 6 ساعت را با تلفن همراه خود می گذرانند. این درصد نسبت به نسل X و Millennials بیشتر است. 10% و 22% به ترتیب.

مقدار زیادی از زمانی که آنها برای تلفن های خود صرف می کنند و رشد فروش با سرعت بالا چیست و تجارت سیار به این معنی است که Gen Z دارای پتانسیل های دست نخورده زیادی در بازار است. اما شما باید به آنها برسید و آنها را جذب کنید.

در این وبلاگ، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه بازاریابان می توانند از طریق رسانه های اجتماعی به این جمعیت شناسی دست یابند. در اینجا نحوه بازاریابی برای مخاطبان Gen Z و جلب اعتماد آنها آمده است!

منبع تصویر

تعداد پلتفرم های رسانه های اجتماعی نسبت به ده سال پیش بیشتر است. زمان تولد هر پلتفرم رسانه اجتماعی تاثیر زیادی بر نسلی دارد که از آنها استفاده می کنند.

به عنوان مثال، فیس بوک یک برنامه غیر رسمی برای هزاره های مسن و بچه های بزرگ است. توییتر در درجه اول یک مرکز برای نسل Xers و نسل هزاره است. اینستاگرام تقریباً ترکیبی از نسل Z و Millennials است.

در برنامه های جدید رسانه های اجتماعی مانند Snapchat و TikTok، می توانید پیدا کنید مخاطب عمدتاً از نسل Z تشکیل شده است. ویژگی های جدید رسانه های اجتماعی مانند استوری فیس بوک، استوری اینستاگرام و قرقره ها نیز این جذابیت را دارند.

هیچ مطالعه خاصی برای توضیح این رفتار وجود ندارد. اما کارشناسان بر این باورند که ماهیت زودگذر و مختصر بودن محتوای این برنامه ها بخشی از جذابیت آن است. Gen Z می تواند ویدیوهای کوتاهی را پست کند و در برخی موارد، آن محتوا پس از مدت زمان مشخصی ناپدید می شود.

در نتیجه، بازاریابان رسانه های اجتماعی که استراتژی دستیابی Gen Z را توسعه می دهند، باید اسنپ چت و تیک تاک را در صدر فهرست اولویت های خود قرار دهند. به هر حال، ایجاد محتوا برای مخاطبی که آن را نمی بیند، منطقی نیست.

منبع تصویر

انتخاب فرمت محتوای مناسب برای نسل Z

چند رسانه ای همیشه همان چیزی است که مخاطبان Gen Z به آن نیاز دارند. اول اینکه، این جمعیت به شدت ویدئو محور است، به دلیل تجربه رشد هیجان انگیز با پیشرفت فناوری ویدیو. بنابراین، آنها بیشتر از تجربیات تعاملی بهره مند می شوند، مانند AR در صنعت مبلمان نسبت به نسل های دیگر

معرفی پین کدها ایده های برندها و ناشران را کشف کنید
حتما بخوانید

نسل Z دارد کوتاه ترین فاصله توجه – به طور متوسط ​​حدود 8 ثانیه. به این ترتیب، محتوای متن طولانی برای جمعیتی که قطعات کوتاه و قابل اسکن اطلاعات را ترجیح می دهند، بی فایده است.

ویژگی های بالا به این معنی است که فقط مجموعه خاصی از محتوا الزامات Gen Z را برآورده می کند. آنها عبارتند از:

  • پخش زنده رویدادها
  • مشکلات هشتگ
  • چالش های ویدئویی رقص
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • محتوای AR
  • میم ها و تصاویری سرگرم کننده
  • تصاحب حساب

فراموش نکنید که جذابیت محتوای بصری خود را به حداکثر برسانید. اگر پیام شما کوتاه و دقیق باشد، می توانید مرزهای خلاقیت را پشت سر بگذارید. حتی اگر نام تجاری SaaS شما در تلاش است تا مفاهیم پیچیده ای مانند تفاوت بین محلی و ابریهمیشه آن را ساده نگه دارید

با محتوای خود معتبر بمانید

نسل جوان نمی خواهد مدل های ترسیم شده و استانداردهای غیر واقعی را ببیند. برای آنها اصالت در اولویت است.

آنها می خواهند محتوا در محیط های واقعی حول افراد واقعی بچرخد. اگر سبک زندگی ای که در آن منتشر می شود قابل دستیابی باشد، نسل Z احتمالاً با محتوای شما ارتباط برقرار می کند و با آن درگیر می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است تلاش های رسانه های اجتماعی خود را بر محتوای تولید شده توسط کاربر متمرکز کنید. محتوای صادقانه مانند پرسش و پاسخ کوتاه با رهبران صنعت و توصیفات ویدیویی از مشتریان قبلی برای مخاطبان Gen Z جذاب خواهد بود. همچنین می‌توانید با محتوای خود به خانه بروید. به عنوان مثال، یک ویدیوی معتبر BTS از چگونگی فرمان از راه دور بدون مشکل از مناطق زمانی مختلف کار می کند فکر خوبیه.

عامل انسانی اصالت را اضافه می کند که باعث می شود برند شما در دسترس تر باشد. این مورد برای مخاطبان Gen Z جذاب خواهد بود و حتی ممکن است مشتریان بالقوه را از سایر گروه‌های جمعیتی جذب کند.

اصالت در نوع محتوایی که برند شما منتشر می کند متوقف نمی شود. مکالماتی که یک برند به صورت آنلاین انجام می دهد نیز باید معتبر بماند. به همین دلیل است که برندها اکنون مشتری دارند روش های خدمات رسانی در شبکه های اجتماعی که هر پست را با نام افسر وظیفه امضا می کنند.

از محتوای خود برای ترویج سبک زندگی استفاده کنید

تاکتیک‌های فروش قدیمی و سخت‌گیرانه به سرعت در میان اکثر جمعیت‌شناسی از بین می‌روند. برای نسل Z مشخص است که آنها کار نمی کنند. این جمعیت شناسی نکات و نکات اینترنت را می شناسد و کمتر به دنبال ترفندهای بازاریابی ارزان قیمت است.

چند سال پیش، بهترین تاکتیک بازاریابی رسانه های اجتماعی این بود که مزایای محصول خود را به نمایش بگذارید. این پیام تهاجمی احتمالاً توسط نسل Z نادیده گرفته می شود. درعوض، باید کمپین های رسانه های اجتماعی خود را بر این موضوع متمرکز کنید که چگونه محصول تجربه و سبک زندگی آن ها را افزایش می دهد.

استراتژی رسانه های اجتماعی شما باید شامل استفاده از بازاریابی ویدیویی برای ارائه پیام هایی باشد که شکاف های موجود در تجربه مشتری را برجسته می کند و راه حل هایی را برای این نیاز مبرم توضیح می دهد. شما باید یک محصول یا دستگاه را به عنوان راه حل ارائه دهید و نشان دهید که چگونه تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

پین های Pinterest خود را با SocialPilot برنامه ریزی کنید
حتما بخوانید

فرض کنید برند شما خدمات پهنای باند ارائه می دهد. مطابق نسل Z در نیروی کاریک پست سبک زندگی می تواند یک پست رسانه اجتماعی در مورد اینکه چگونه اتصال سریع اینترنت می تواند بهره وری را بهبود بخشد باشد.

به عنوان مثال، هر طاقچه دارای اینفلوئنسرها و مدل هایی است که Gen Z آنها را دوست دارد. ارسال ویدیوها و تصاویر این اینفلوئنسرها با استفاده از محصول در تنظیمات واقعی، اثری بر روی مخاطبان شما خواهد گذاشت.

یک نمونه عالی از یک نام تجاری سبک زندگی که می فروشد است نایک. شعار “فقط انجامش بده” آنها به سبک زندگی “هرگز نگو بمیر مهم نیست” اشاره دارد. کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها معمولاً حول محور یک قهرمان فرقه‌ای متمرکز می‌شوند که با استفاده از محصولات خود در طول مسیر بر مشکلات غلبه می‌کنند.

منبع تصویر

محتوای شخصی در شبکه های اجتماعی

شخصی سازی جزء کلیدی بسیاری از استراتژی های بازاریابی است. بازاریابانی که کمپین های ایمیلی را اجرا می کنند اغلب نام مشترکین را در موضوع و کپی ایمیل ذکر می کنند.

اگرچه ممکن است دستیابی به این سطح از شخصی سازی با Gen Zers امکان پذیر نباشد، باید آن را هدف بگیرید.

این نسل یک گروه همگن نیست. بنابراین، مخاطبان در جایگاه های مختلف، علایق، علایق و ناپسندهای خاص خود را خواهند داشت. علاوه بر این، هر مشتری یک تجربه برند منحصر به فرد خواهد داشت.

هنگام ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی برای مخاطبان Gen Z مهم است که این متغیرها را در نظر داشته باشید. می توانید بررسی کنید که چه کسی نمایه اینستاگرام شما را مشاهده می کند و به علایق آنها نگاه کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا نظرسنجی، جلسات ویدیویی زنده و محتوای تعاملی ایجاد کنید که به مخاطبان شما اجازه می دهد نظر خود را بیان کنند.

آموزش و سرگرمی باید دست به دست هم بدهند

نسل Z دیگر رسانه های اجتماعی را به عنوان منبع سرگرمی نمی بیند. این یک سبک زندگی است. صفحاتی که آنها را دنبال می کنند و برندهایی که با آنها در تعامل هستند بخشی از هویت آنها است و بر تجربه زندگی واقعی آنها تأثیر می گذارد.

ویژگی های سریع اشتراک گذاری بلادرنگ سرعت اشتراک گذاری اخبار و سایر اطلاعات مهم در شبکه های اجتماعی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، تعداد کمی از ژنرال زرها برنامه های خبری روزانه را تماشا می کنند. و این به این دلیل است که آنها اخبار خود را در اینستاگرام و TikTok دریافت می کنند.

برای نسل Z متوسط، رسانه های اجتماعی منبعی همه چیز هستند. فرض کنید آنها درباره برند رستوران محلی شما از یک دوست شنیده اند. میانگین نسل Z احتمالاً قبل از فکر کردن به جستجوی گوگل، صفحه اینستاگرام یک برند را بررسی می کند.

آنچه شرکت شما ارائه می دهد را بگویید تحول دیجیتال شرکت خدمات. همین امر در مورد نسل Z که علاقه مند به استفاده از محصول شما هستند نیز صدق می کند. اولین فکر آنها احتمالا جستجوی یک ویدیوی آموزشی در صفحه YouTube شما خواهد بود.

چگونه فالوورهای جعلی را در اینستاگرام شناسایی کنیم و مخاطبان خود را آزمایش کنیم؟
حتما بخوانید

ایده این است که شما محتوای آموزشی را فراموش نکنید و همچنین محتوای جالب منتشر کنید. به اطلاعات مهمی فکر کنید که مشتری معمولی Gen Z شما ممکن است به چه اطلاعات مهمی نیاز داشته باشد و آن را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود منتشر کنید. البته محتوای آموزشی نیز باید کوتاه، مختصر و جذاب باشد.

منبع تصویر

میکرو اینفلوئنسرها را انتخاب کنید

البته بسیاری از کمپین های اینفلوئنسرهای گذشته موفق بوده اند. اما همیشه بهترین راه برای ارتباط با نسل Z در TikTok، Snapchat یا Instagram نیست.

اینفلوئنسرهای مگا دسترسی برتر را ارائه می دهند. اما آن‌ها نمی‌توانند ارتباط شخصی را ارائه دهند که باعث تبدیل بهتر مخاطبان Gen Z شود.

بنابراین، تصمیم گیرندگان در تیم های بازاریابی باید به طور کامل به سمت میکرو اینفلوئنسرهایی با 100000 دنبال کننده یا کمتر فکر کنند. در واقع، یک شبکه اینفلوئنسر با 10000 فالوور می تواند نرخ تبدیل رسانه های اجتماعی شما را افزایش دهد و فروش بالایی را به همراه داشته باشد.

همچنین، باید به خاطر داشته باشید که Gen Zers می داند بازاریابی و اینترنت چگونه کار می کند. آنها می دانند چه زمانی از یک کمپین حمایت مالی می شود. بنابراین، دلیلی برای «تظاهر» به عدم حمایت مالی از محتوا وجود ندارد. تا زمانی که از سازندگانی که آنها دوست دارند استفاده کنید، نسل Z همچنان با آن تعامل خواهد داشت.

مخاطبان Gen Z می‌دانند که میکرو اینفلوئنسرها انتخابی‌تر هستند و تمایل بیشتری به تبلیغ برندهای معتبر دارند. مخاطبان شما می دانند که سازنده برای پست های حمایت شده میلیون ها دلار دریافت نمی کند. بنابراین باید محصولی باشد که آنها دوست داشته باشند و از آن استفاده کنند.

اخیراً TikTok اینفلوئنسر Keeoh (67 هزار دنبال کننده) با غول نوشیدنی انرژی زا Red Bull شریک می شود. یکی از پست های حمایت شده یک ویدیوی تمرکز بر نوشیدنی ردبول بود. محتوا یک ترفند سرگرم کننده در خوابگاه بود که احتمالاً در بین مخاطبان جوان و پرحاشیه ردبول طنین انداز می شد. درخشان، درست است؟

منبع تصویر

نسل Z را به مخاطبان خود اضافه کنید

شما می‌توانید از طریق تلاش‌های بازاریابی عمدی که در بالا توضیح داده شد، مخاطبان شبکه اجتماعی Gen Z خود را درگیر کرده و رشد دهید. همچنین، همیشه می توانید از ابزارهای بازاریابی با برنامه هایی مانند اینستاگرام برای به حداکثر رساندن تبدیل خود استفاده کنید.

پس از همین امروز شروع به استفاده کامل از آنها کنید!


درباره نویسنده

Jenna Bunnell یک مدیر ارشد بازاریابی محتوا در Dialpad، یک شرکت متشکل از هوش مصنوعی است. ارتباطات ابری سیستمی که اطلاعات تماس ارزشمندی را برای صاحبان مشاغل و نمایندگان فروش فراهم می کند. او مشتاق و علاقه مند به انتقال حساسیت های طراحی برند و تجسم نحوه ارائه محتوا به صورت خلاقانه و جامع است. او برای دامنه هایی مانند AirDroid همچنین مروری بر تجارت اروپایی. او آنجاست لینکدین.

منبع

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.