Rate this post

تیم تحریریه سوشالتو ترجمه این مقاله را انجام داده است.

نوشته شده است جان آلن

چه از اینستاگرام برای تبلیغات، برندسازی یا صرفاً برای افزایش تعامل استفاده می‌کنید، آمار خود صحبت می‌کند. آن را درست انجام دهید و دسترسی بالقوه شما بسیار زیاد است.

منبع تصویر

با این حال، نقطه ضعف این مخاطبان بالقوه عظیم این است که شما باید برای جلب توجه و حفظ آن به شدت رقابت کنید. این کمی شبیه تلاش برای گرفتن ماهی از یک مدرسه در حال حرکت است. البته تعداد آنها بسیار زیاد است و به نظر می رسد که آماده بردن آنها هستند، اما سرعت فوق العاده ای نیز دارند. حتی اگر بتوانید یکی را بگیرید، احتمال زیادی وجود دارد که از بین برود.

شما به چیزی بیش از بازدیدهای یکباره نیاز دارید. در عوض، هدف باید جذب فالوورهای اینستاگرامی باشد که به طور منظم با محتوای شما تعامل داشته و به اشتراک بگذارند. کلید این امر درک (و به کارگیری) آداب اینستاگرام است.

همه ما فکر می کنیم که می دانیم چگونه در فضای مجازی رفتار کنیم، اما آیا این کار را می کنیم؟ از آنچه برخی افراد رفتار خوب می دانند و دیگران از دیدن چه چیزهایی متنفرند، شگفت زده خواهید شد. برای کمک به تحت تاثیر قرار دادن، حفظ و جذب مخاطبان اینستاگرام خود، در اینجا مهمترین قوانین آداب معاشرت آورده شده است.

روی تصویر تمرکز کنید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، به این معنی که مردم انتظار دارند محتوای اصلی یک تصویر باشد. به محتوای خود را توزیع کنید موفق، شما باید این را به خاطر بسپارید.

💡پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: اگر طراح نیستید چگونه فید اینستاگرام خود را به صورت بصری برنامه ریزی کنید

منظور ما از این چیست؟ خوب، به این فکر کنید که چه نوع محتوایی ارسال می کنید. آیا تصاویری با طراحی خوب و با طراحی مناسب برای اینستا ارسال می کنید یا دیوارهایی از متن و تصاویر مکان نما ارسال می کنید که برای جلب توجه طراحی شده اند به این امید که مخاطبان شما عنوان را بخوانند؟

به یاد داشته باشید که اینستاگرام فرمت منحصر به فرد خود را دارد – یک تصویر مربع. این بدان معناست که محتوای شما باید با در نظر گرفتن این موضوع طراحی شود، زیرا اگر چیزی مستطیلی تر بارگذاری کنید، صفحه را به همان صورت پر نمی کند. اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که پست می کنید با در نظر گرفتن این موضوع برنامه ریزی شده است تا زیباترین محتوا (و در نتیجه عمومی) را ایجاد کنید.

منبع تصویر

💡پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: راهنمای اندازه تصویر، ویدیو و استوری اینستاگرام و اینفوگرافیک برای سال 2022

اسپم نکنید

اگر همه ما در مورد یک چیز توافق داشته باشیم، این است که هرزنامه ها ناامید کننده هستند. دو راه اصلی برای اسپم کردن در اینستاگرام وجود دارد: سوء استفاده از سیستم هشتگ و ارسال بیش از حد مکرر.

علاوه بر هر چیز دیگری، فالوورهایی که با این تاکتیک به دست می آورید، برای مدت طولانی باقی نمی مانند. به محض اینکه متوجه شوند آنچه را که به شما آمده اند ارائه نمی کنید، اشتراک را لغو می کنند.

8 راه برای دسترسی بیشتر و فراگیر کردن محتوای اینستاگرام
حتما بخوانید

مهم نیست که کمپین های بازاریابی شما چقدر خوب برنامه ریزی شده اند، افتادن در دام آسان است. به عنوان مثال، اگر چیزی را تبلیغ می کنید که به یک هشتگ سریع اما مرتبط کمک نمی کند – برنامه های VoIPبرای مثال، ممکن است وسوسه انگیز باشد که سعی کنید با هشتگی مانند #smartphone به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

متأسفانه، در حالی که این ممکن است منجر به افزایش کوتاه مدت تعامل شود، به محض اینکه مشتریان متوجه شوند که شما به جای تلفن های هوشمند، تلفن تجاری را تبلیغ می کنید، آنها را ترک خواهند کرد و شهرت برند شما آسیب خواهد دید.

همین امر در مورد قرار دادن بیش از حد نیز صدق می کند. به‌روزرسانی‌های مکرر می‌توانند وقتی مردم برای اولین بار شما را می‌بینند، توجه اولیه را به شما جلب کند. با این حال، هنگامی که مخاطبان شما متوجه شوند که بیشتر فید آنها متعلق به شماست، احتمالاً شما را لغو فالو کرده و در آینده از شما دوری خواهند کرد.

به روز باشید

اگر در دهه گذشته با دنیای بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید، با اصطلاح «شخصی‌سازی» کاملاً آشنا خواهید بود. اما با وجود اینکه بسیار گفته شده است، قابل تکرار است: شخصی سازی تجارت الکترونیک آثار.

منبع تصویر

آشنایی با افرادی که با آنها معاشرت می کنید آداب خوبی است و رسانه های اجتماعی در مورد ارتباط هستند. برای شخصی سازی موثر فید خود، مودب باشید و مخاطبان خود را بشناسید. مراقب فالوورهای خود و رفتار آنها باشید. موارد پسند، دوست نداشتن، ترجیحات و غیره آنها را پیدا کنید.

اینستاگرام سیستم تجزیه و تحلیل خود را دارد که به شما بینش مفیدی از مخاطبان می دهد، بنابراین مرتباً آن را بررسی کنید. به‌علاوه، ابزارهای عالی مدیریت مخاطبان شخص ثالث در اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می‌کند درباره فالوورهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اینستاگرام برای جلب توجه کاربران به شدت به هشتگ ها متکی است. ما قبلاً در مورد اینکه چگونه آنها را اسپم نکنیم صحبت کرده ایم، اما برای اینکه یک اینستاگرامر واقعاً عالی باشید، می توانید جلوتر بروید.

اطمینان حاصل کنید که هشتگ های شما همیشه به محتوای شما و مخاطبان شما مرتبط هستند. هر چه خاص تر بهتر! به عنوان مثال، اگر شما در حال تبلیغ هستید گوشی های مجازی نرم افزار، هشتگی مانند #تلفن برای رسیدن به مخاطب مورد نظر شما خیلی عمومی است. چیزی مانند #تلفن تعاملی بسیار مرتبط تر است.

از بیش از یک هشتگ استفاده کنید

وقتی هشتگ اینستاگرام ایجاد می کنید، کجا متوقف می شوید؟ چند کلمه را می توانید در یک هشتگ جمع کنید؟

به عنوان یک قاعده، کمتر، بیشتر است. سعی کنید هشتگ ها را تا حد امکان کوتاه و واضح نگه دارید. یک قانون کلی خوب این است که آنها را بر اساس محصول یا موضوع جدا کنید. اگر این یک محدودیت به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که مجبور نیستید تعداد هشتگ هایی را که می توانید استفاده کنید محدود کنید. اغلب یک گروه از هشتگ های خاص موثرتر از یک یا دو هشتگ عمومی هستند.

گزارش شفافیت 2015 ما
حتما بخوانید

به عنوان مثال، هنگام تبلیغ سیستم تلفن اینترنتی برای کسب و کار، می توانید با گروهی از هشتگ ها مانند #سیستم تلفنی #تلفن تجاری #تلفن تجاری #خدمات تلفنی و غیره به مخاطبان مرتبط دسترسی پیدا کنید.

پاسخگو باشید

نادیده گرفتن افراد بی ادبانه است، پس حتما به نظرات و پیام ها پاسخ دهید.

این فقط اخلاق خوب نیست. اینستاگرام به برندهایی که ریسپانسیو هستند پاداش می دهد. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی می خواهد افراد و برندها در پلتفرم خود فعال و درگیر باشند. هرچه بیشتر به پست ها، نظرات و غیره پاسخ دهید، اینستاگرام پست های شما را بیشتر تبلیغ می کند.

منبع تصویر

علاوه بر این، هنگامی که فالوورها از پروفایل شما بازدید می کنند، اینستاگرام به آنها می گوید که چند بار به نظرات پاسخ می دهید. این بلافاصله به مشترکین اجازه می دهد تا بدانند که چقدر با مخاطبان خود درگیر هستید.

حتی چیزی به سادگی “لایک” یک نظر به مشتریان نشان می دهد که شما به آن توجه می کنید. با این حال، برای بهترین نتایج، ارزش آن را دارد که تلاش بیشتری انجام دهید و به تعاملات با مشتری پاسخی متفکرانه بدهید.

بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه

موفقیت اینستاگرام تا حدودی به دلیل ماهیت موبایلی آن است. بنابراین، باید مطمئن شوید که هر چیزی که طراحی می‌کنید این واقعیت را در نظر می‌گیرد که اینستاگرام یک اپلیکیشن موبایل است. سعی نکنید محتوایی را که برای فرمت های دیگر (مانند دسکتاپ) در نظر گرفته شده است، در اینستاگرام تحمیل کنید.

به یاد داشته باشید – هدف دستگاه های تلفن همراه این است که آنها – خوب – متحرک هستند. این بدان معنی است که مردم از آنها در حال حرکت استفاده خواهند کرد. اگر نتوان از محتوای شما به راحتی در حال حرکت استفاده کرد، مخاطبان شما ناامید شده و آنجا را ترک خواهند کرد. این به این معنی است که ویدیوها باید کوتاه باشند، تصاویر باید چشم نواز باشند و زیرنویس ها باید واضح و دقیق باشند.

در دسترس بودن

هرچه افراد بیشتری بتوانند با محتوای شما تعامل داشته باشند، بهتر است. پست های خود را تا حد امکان در دسترس قرار دهید.

به چیزهایی مانند اندازه و وضوح تصویر خود فکر کنید. آیا تشخیص آن در یک صفحه نمایش کوچک آسان است؟ آیا افراد کم بینا می توانند مطالب شما را ببینند و بخوانند؟ سپس ویدیوها وجود دارد – بسیاری از افراد ویدیوهای اینستاگرام را با صدای خاموش تماشا می کنند (مثلاً اگر در حین کار به صورت پنهانی نگاه می کنند)، بنابراین حتماً زیرنویس را در تمام محتوای خود قرار دهید.

قبل از انتشار محتوای خود را در دستگاه های مختلف آزمایش کنید. شما حتی ممکن است نگاه کنید خدمات تست اپلیکیشن موبایلمطمئن شوید که محتوای شما واقعاً نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند.

عهده دار شدن

ما در عصر مسئولیت اجتماعی زندگی می کنیم. به ایجاد یک شهرت نام تجاری عالیشما باید نشان دهید که شما نیز مسئول و پاسخگو هستید.

ساده ترین راه برای جلوگیری از توهین به مخاطب این است که دقیق باشید. در مورد پست های خود، مخاطبان و نحوه دریافت محتوای شما تحقیق کنید. از هر نظر مهربان و محترم باشید.

با این حال، حتی مسئولیت‌پذیرترین پوستر جهان نیز کامل نیست. همه گهگاهی تلو تلو میخورند. اگر حضور نسبتاً گسترده ای در رسانه های اجتماعی دارید، اجتناب ناپذیر است که در مقطعی چیزی پست کنید که نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد.

معنای IGTV برای کسب و کار شما چیست
حتما بخوانید

در این صورت مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید. عهده دار شدن. نادیده گرفتن مشکل یا (بدتر از آن!) دوبرابر کردن، مردم را عصبانی می کند. از سوی دیگر، یک عذرخواهی صمیمانه و اندیشیده شده می تواند مخاطبان را بازگرداند و حتی تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد.

اخلاقی بمان

چه محتوا باشد و چه مخاطب، اگر می خواهید، باید از نظر اخلاقی آن را دریافت کنید. دزدی یا شکار غیرقانونی در هیچ کجای دنیا آداب خوبی نیست، پس چرا باید در اینستاگرام قابل قبول باشد؟

اگر می خواهید از محتوای شخص دیگری در پست های خود استفاده کنید، کار درست را انجام دهید. از آنها اجازه بخواهید (بسیاری از مردم خوشحال می شوند که محتوای آنها به طور گسترده تری به اشتراک گذاشته می شود!) اگر چنین کردند، حتما آنها را در عکس تگ کنید و آنها را به درستی در کپشن شناسایی کنید. چه کسی می داند، حتی ممکن است متوجه شوید که این همکاری مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد!

در مورد فالوورها هم همینطور. فالوورهایی که از منابع دیگر می‌خرید یا غیرقانونی می‌خرید، می‌توانند به سرعت نمرات غرور شما را افزایش دهند، اما در دراز مدت ارزشش را ندارد. ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در تعیین کیفیت فالوورها کمک کند، و آنها به سرعت به شما خواهند گفت که فالوورهای غیرقانونی یا خریداری شده ارزش وقت شما را ندارند. در واقع، آنها با پست‌های شما ارتباط برقرار نمی‌کنند، محصول شما را نمی‌خرند، یا حتی (به احتمال زیاد) برای مدت طولانی در سایت نمی‌مانند.

رشد مخاطبان و ایجاد محتوا به درستی می تواند کاری خسته کننده به نظر برسد، اما ارزش آن را دارد که دنبال کنندگانی با کیفیت، درگیر و وفادار داشته باشید.

آداب یک برند می سازد

حفظ آداب رسانه های اجتماعی می تواند دشوار باشد. هیچ مجموعه ای از قوانین وجود ندارد و مرزهای قابل قبول دائماً در حال تغییر است.

با وجود این، ارزش تلاش برای رفتار محترمانه و خوب را دارد. ایجاد یک جنجال ممکن است باعث افزایش ترافیک شود، اما فالوورهای وفادار و فعال مورد نیاز شما را به دست نمی آورد.

پیروی از قوانین اساسی آداب معاشرت، مانند دزدی نکردن محتوا، مسئولیت پذیری و ارائه محتوای مرتبط (غیر هرزنامه) به شما کمک می کند شهرت محکم و محترمی داشته باشید. این به بینندگان نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید، به نفوذ خود اهمیت می دهید و می توان به شما اعتماد کرد. و با کلیک بر روی دکمه “اشتراک” به شما پاداش می دهند.

📌 Combin را فالو کنید لینکدین، یوتیوب، توییتر، Redditو به حرف ما گوش کن پادکست ها!


درباره نویسنده

جان آلن یک بازاریاب حرفه ای با بیش از 14 سال تجربه، با تجربه گسترده در ساخت و بهینه سازی برنامه های بازاریابی دیجیتال در SEM، SEO، رسانه های پولی، موبایل، رسانه های اجتماعی و ایمیل با تمرکز بر جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است.

منبع

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.