Rate this post

تیم تحریریه سوشالتو ترجمه این مقاله را انجام داده است.

نوشته شده است ریچارد کان

اینستاگرام از زمان آغاز به کار خود در سال 2010 به عنوان یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده، به یکی از بزرگترین برنامه ها تبدیل شده است. میزبانی ویدیو در جهان. اما تنها در چند سال، TikTok به یک کارخانه پدیده های فرهنگی تبدیل شده است که دائماً روندهای جدید، الگوهای رفتاری، افراد مشهور و شرکت های آنها را تولید می کند.

بازاریابان می خواهند با حضور در آنجا از محبوبیت آن بهره ببرند. اما برای بسیاری، به‌ویژه در بخش‌های B2B، دشوار بود که بفهمند چگونه خود را در یک فرهنگ به سرعت در حال تغییر و اغلب پوچ قرار دهند.

زمانی که اینستاگرام Reels را در سال 2020 معرفی کرد، ممکن است نفس راحتی بکشند. Reels رقیب TikTok در پلتفرمی است که برندها از قبل به خوبی تثبیت شده‌اند و تمام نکات و ترفندهای اینستاگرام را می‌دانند. از آنجایی که هر دو پلتفرم از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند – رابط های کاربری آنها تقریباً یکسان به نظر می رسد – تیم ها ممکن است تعجب کنند که تفاوت های اصلی چیست و کدام یک برای آنها بهترین است.

تفاوت های کلیدی بین حلقه های اینستاگرام و TikTok

هم حلقه های اینستاگرام و هم تیک تاک ابزارهای پیچیده بازاریابی با ویژگی های بسیاری برای شرکت ها برای دستیابی به مخاطب. بیایید به برخی از تفاوت های کلیدی که باید از آنها آگاه باشید تا تصمیم بگیرید چه چیزی برای برند شما بهترین است، نگاهی بیاندازیم.

منبع تصویر

مخاطبان

یکی از بزرگترین تفاوت‌های TikTok و Reels اینستاگرام این است که مخاطبان TikTok جوان‌تر هستند. تقریبا نصف طبق آمار Statista، کاربران پلتفرم زیر 30 سال و یک چهارم آنها زیر 20 سال سن دارند.

پایگاه کاربران اینستاگرام متنوع تر است. آنها هنوز جوان هستند، 60 درصد زیر 35 سالاما حدود نیمی از آنها بین 25 تا 55 سال سن دارند.

برندهای B2C در هر صنعتی از TikTok بهره می برند. اما اگر یک شرکت B2B در حال فروش هستید سیستم های تلفن دیجیتال برای تجارت، شما باید در سایت جوانان باشید؟ همانطور که خواهیم دید، مارک های B2B شروع به به دست آوردن جای پایی در این پلتفرم کرده اند.

الگوریتم

“مردم فیس بوک، اینستاگرام و توییتر را چک می کنند” رئیس TikTok گفت سندی هاوکینز. “[But] آنها TikTok را مانند Netflix یا Hulu تماشا می کنند. چرا این هست؟

سلاح نه چندان محرمانه TikTok الگوریتم توصیه آن است که داده‌های مربوط به هر تعامل را جمع‌آوری می‌کند تا مردم به پیمایش ادامه دهند. یک میلیارد کاربر ویدیوهای یک دقیقه ای را تماشا می کنند و TikTok هر 60 نانوثانیه یا بیشتر چیز جدیدی یاد می گیرد.

نکات اینستاگرام: ویژگی جدید اینستاگرام چیست
حتما بخوانید

این ممکن است توضیح دهد که چرا اینستاگرام در وهله اول ویدیوها را به 30 ثانیه محدود کرد. اینطور نیست که برای فضای سرور بجنگند. با ردیابی تعداد کمتری از کاربران بیش از نیمی از بازه زمانی استفاده شده توسط TikTok، فرد مشکوک می شود که اینستاگرام در تلاش است تا الگوریتم Reels را در سریع ترین زمان ممکن آموزش دهد.

نحوه کار این الگوریتم ها در نهایت یک راز باقی مانده است. هر چه TikTok یا Instagram ممکن است به شما بگویند، این سیستم‌ها «جعبه‌های سیاه» فوق‌العاده پیچیده‌ای هستند که ما نمی‌توانیم آنها را با جزئیات آزمایش کنیم. آنچه برای شما اهمیت دارد تفاوت بین اجرای این الگوریتم‌ها است: صفحه TikTok For You و Instagram Explore.

صفحه TikTok For You بسیار سفارشی شده است به آنچه که کاربر فکر می کند می خواهد ببیند. هر ویدیوی جداگانه روی صفحه بهترین حدس سیستم از آنچه کاربر به طور کامل تماشا خواهد کرد است. طبق گفته TikTokصفحه “ویدئوها را بر اساس ترکیبی از عوامل رتبه بندی می کند – از علایق شما به عنوان یک کاربر جدید شروع می شود و برای آنچه فکر می کنید به آن علاقه ندارید تنظیم می شود.”

از طرف دیگر، صفحه کاوش در اینستاگرام شامل کمی بیشتر مراقبت های انسانی است. Reels همراه با بسیاری از نظارت‌های الگوریتمی، مدیرانی دارد که به دنبال محتوایی هستند که فکر می‌کنند کاربران را «سرگرم و الهام‌بخش» می‌کند. اگر ویدیوی شما همه الزامات را برآورده می‌کند، می‌توان آن را به‌عنوان محتوای ویژه انتخاب کرد و فراتر از دسترسی ارگانیک معمولی شما قرار گرفت.

اگر قبلاً در اینستاگرام هستید، Reels می‌تواند یک ابزار بازاریابی موثر با قیف گسترده برای آوردن مشتریان جدید به صفحه شما باشد. در آنجا، می توانید آنها را راهنمایی کنید تا از سایت شما بازدید کنند، فروشگاه IG خود را مشاهده کنند یا مستقیماً برای شما پیام ارسال کنند. با استفاده از ربات های چت.

منبع تصویر

موسیقی

وقتی به TikTok فکر می کنید، به موسیقی فکر می کنید. کتابخانه عظیم صداهای موجود شامل تمام موسیقی‌هایی است که می‌توانید به آن فکر کنید و دنیایی از «صدای اصلی» ساخته‌شده توسط کاربر، پایه‌ای که بسیاری از میم‌ها و روندها بر روی آن ساخته شده‌اند. با قابلیت همپوشانی موسیقی، صدا و ویدیوی مختلف با قابلیت Duet، امکانات بی پایان است.

با این حال، حلقه های اینستاگرام انتخاب بسیار کمتری از موسیقی و صدا دارد. شرکت مادر متا نسبت به TikTok بسیار مراقب نقض حق نسخه‌برداری است، بنابراین گزینه‌های شما برای موسیقی در برنامه محدود به فهرست آهنگ‌های زنگ تایید شده متا و صدای تولید شده توسط کاربر است.

اگر می‌خواهید از صدا خارج از Reels استفاده کنید، باید همه ویدیوهای خارج از برنامه را ویرایش کنید و آن را به صورت یک بسته دانلود کنید. اگر یک ویرایشگر ویدیو در تیم خود داشته باشید خیلی مهم نیست، اما فرصت های شما را برای محتوای خودجوش که TikTok به آن معروف است کاهش می دهد.

ترکیب سوالات متداول زمانبندی
حتما بخوانید

ویرایش

TikTok و Reels رابط های بسیار مشابهی دارند، اما با بررسی دقیق تر، TikTok با ویرایش قدرتمند درون برنامه ای برنده می شود. ویژگی‌هایی مانند جلوه‌های صوتی و صداگذاری رباتیک مسخره همیشه به صورت آنلاین ظاهر می‌شوند، در حالی که Reels علاوه بر آن‌هایی که برندها قبلاً به آن‌ها عادت کرده‌اند، مجموعه محدودتری از جلوه‌ها را ارائه می‌دهد.

ابزارهای ویرایش در برنامه TikTok ایجاد محتوا را در لحظه آسان می کند. این راهنمای سریع از Canva بر روی یک گوشی بدون بودجه ضبط و ویرایش شده است، اما یک تبلیغ عالی است.

@canvas ایده های خود را زنده کنید! که چگونه #PlayWithCanva #ویدیو#بوم #تیک تاک #کسب و کار کوچک ♬ صدای اصلی – کانوا

چه محتوایی برای مخاطب شما ارزشمند خواهد بود؟ اگر آنها در حال مرور اینستاگرام هستند، ممکن است فقط بررسی کنند، اما اگر با فریلنسرها کار می کنید، مخاطبان شما به احتمال زیاد چیزی مانند یک راهنما را می بینند. مدیریت ایمیل آزاد.

تجارت الکترونیکی

TikTok با تبلیغات فید، TopView، تصاحب برند، چالش‌های برند، و جلوه‌های نام تجاری، انبوهی از پیشنهادات تبلیغاتی پولی برای کسب‌وکارها در این پلتفرم دارد.

اینستاگرام با اضافه کردن برگه خرید، یک شروع اولیه در تجارت الکترونیکی دارد. در سال 2018اما سال گذشته، TikTok با ادغام Shopify در پلتفرم خود، شرط بزرگی را روی خریدهای درون برنامه ای انجام داد.

برای بازرگانان تجارت الکترونیک، این بدان معنی است که آنها می توانند فروشگاه Shopify خود را مستقیماً به TikTok متصل کنند و تقریباً از برنامه به عنوان یک رابط مستقل استفاده کنند. اگر فروشنده Shopify هستید، این تفاوت بزرگی در مقایسه با آپلود مجدد همه SKU های خود در پلتفرم خود اینستاگرام است.

با چنین ادغام عمیق بین دو شرکت، جای تعجب نیست که Shopify در خود TikTok حضور داشته باشد. سری «TikTok Effect» آنها نمونه‌ای از یک شرکت B2B است که استراتژی محتوای خود را برای پلتفرم تنظیم می‌کند و از تجربه خرده‌فروشی خود برای ایجاد ویدیوهای آموزنده با ویرایش سرگرم‌کننده استفاده می‌کند. اگر به مشتریان در مورد موضوعاتی مانند نکات و ترفندهایی برای محصول خود آموزش می دهید، یا به سؤالاتی مانند «چیست» پاسخ می دهید، این نوع محتوای «توضیح» عالی است. مرکز تماس به عنوان یک سرویس?

@shopify اثر TikTok: خمیر فتا پخته شده #فتاپاستای پخته #فتاپاستا #فتا پنیر #پنیر #tiktokeffect #برای شما #آیا میدانستید #داک #حقیقت خنده دار ♬ صدای اصلی – Shopify

خلاقیت مشترک

TikTok دارای ویژگی‌های زیادی برای تعامل و استفاده از محتوای دیگران است، از ویژگی‌های Duet کلاسیک گرفته تا ویژگی‌های Reaction و Stich. اگر بتوانید با مخاطبان خود رابطه نزدیک برقرار کنید، این یک راه سرگرم کننده برای تعامل با مخاطبان و شروع روندها است.

تعهد ما به صداقت انتخاباتی و مشارکت مدنی
حتما بخوانید

ویدئوها بیشتر بر ارسال محتوای اصلی متمرکز هستند و آن سطح از ایجاد مشترک را ندارند، اما شما همچنان ابزارهای معمولی برای تعامل با مخاطبان خود مانند داستان‌ها، نظرات، و ارسال مجدد را دارید.

یکی از نمونه‌های منحصربه‌فرد یک شرکت B2B که با مخاطبان خود کار می‌کند Square است، یک ارائه‌دهنده پرداخت خرده‌فروشی که فید محتوای TikTok خود مشتریانش را مدیریت می‌کند. بیوگرافی در صفحه TikTok Square به سادگی می گوید “ویدیوهای خود را برای ما ارسال کنید”. آنها نه تنها تولید محتوای خود را برون سپاری می کنند، بلکه تبلیغات رایگانی را نیز برای کسب و کارهای کوچک به نشانه قدردانی از استفاده از محصول خود و تعامل با برند انجام می دهند.

منبع تصویر

چگونه بهترین گزینه را انتخاب کنیم

بسیاری از شرکت ها از حلقه های TikTok و Instagram استفاده می کنند. اغلب می توان از یک محتوا در هر دو پلتفرم استفاده کرد. تا زمانی که محتوای شما جذاب و هدفمند باشد، برای هر یک از آنها مفید خواهد بود. تمرکز بر این است که چگونه پلتفرم ها با استراتژی محتوای موجود شما مطابقت دارند.

اگر در حال حاضر حضور قوی در اینستاگرام دارید، Reels یک افزونه آسان برای آن است. آنها می توانند ضمن جذب مشترکین جدید، مخاطبان فعلی شما را سرگرم کرده و درگیر کنند.

TikTok همه چیز در مورد سرگرمی است. مگر اینکه فروشگاه Shopify را در برنامه خود ادغام کنید، باید به Tiktok به عنوان یک تلاش بسیار گسترده برای آگاهی از برند فکر کنید تا یک منبع ترافیک اولیه. با ابزارهای قدرتمند ایجاد محتوای درون‌برنامه‌ای، اگر ایده‌های محتوای خلاقانه دارید، پست کردن در TikTok بسیار راحت است.

ویدیوهای اینستاگرام به زمان، تلاش و صیقل دادن بیشتری نیاز دارند. اگر در حال تولید محتوای ویدیویی هستید، در نظر بگیرید که چگونه می توانید از آن برای ویدیوهای کوتاه اما هدفمند استفاده کنید، چه به عنوان بخشی از یک تلاش تبلیغاتی یا برای پاسخ به سؤالاتی مانند “شماره گیری مجدد خودکار چیست؟? آنها می توانند کاربران جدید را به بقیه صفحه اینستاگرام شما هدایت کنند و از آنجا ترافیک و فروش فعلی شما را تکمیل کنند.


درباره نویسنده

ریچارد کان مدیر ارشد تولید تقاضا در 8×8 است، یک پلت فرم ارتباطی پیشرو با یکپارچه نرم افزار مرکز تماس، صدا، ویدئو و چت. ریچارد یک رهبر مبتنی بر نتیجه در بازاریابی دیجیتال است و سابقه اثبات شده ای در بهبود ROI قابل توجه در یک محیط پویا و رقابتی B2B دارد. آن را بررسی کنید لینکدین.

منبع

به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.