Rate this post

تیم تحریریه سوشالتو ترجمه این مقاله را انجام داده است.

به خصوص برای شرکت های B2B، فعال سازی لینکدین گام مهمی در کمپین بازاریابی آنلاین شما است. به گزارش فوربس،

ایجاد پروفایل لینکدین تنها بخش کوچکی از پتانسیل یک پلت فرم رسانه اجتماعی B2B است. لینکدین به یک ابزار شبکه و بازاریابی ضروری برای حرفه ای های کسب و کار تبدیل شده است.

به عبارت دیگر، تنها ننشینید و منتظر سرب برای ریختن پس از آن نباشید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در لینکدین شرکت کنید، و اگر می‌دانید به کدام گروه‌ها بپیوندید و چگونه از آنها استفاده کنید، می‌توانند معدن طلایی برای جلب توجه و سرنخ باشند.

1. صفحات و پروفایل های لینکدین فقط اولین قدم هستند

بیایید با نمایه یا صفحه کسب و کار شما شروع کنیم. امیدوارم برای تنظیم هر دو وقت صرف کرده باشید و اغلب در هر دو پست بگذارید. اگر حتی از صفحاتی که قبلا ایجاد کرده اید استفاده نمی کنید، بعید است که برای استفاده از گروه های خود وقت بگذارید. همچنین، وقتی در پروفایل یا صفحه خود پست می گذارید، این امکان را نیز دارید که در گروه های خود پست کنید، پس چرا اگر این کار آسان است، چند پرنده را با یک سنگ نکشید؟

هر بار که در صفحه یا نمایه خود پست می گذارید، گروه هایی را انتخاب کنید که فکر می کنید به آن پست نیز علاقه مند هستند و نفوذ بازاریابی خود را به طور تصاعدی افزایش دهید.

2. با گروه های صنعتی مرتبط برای ارتباطات متخصص شروع کنید

احتمالاً شما قبلاً به گروه هایی با کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود تعلق دارید. اگر نه، اکنون به آنها بپیوندید. جیسون دیمرز توضیح می‌دهد که می‌توانید با رفتن به نوار جستجو در بالای صفحه لینکدین، تایپ کردن نام یا موضوع صنعت، و سپس انتخاب Groups از منوی کشویی در سمت چپ نوار جستجو، به گروه‌های لینکدین بپیوندید. به عنوان مثال، اگر شما یک متخصص بازاریابی هستید، می توانید از نوار جستجوی بالای لینکدین برای جستجوی همه گروه های مرتبط با عبارات واضح بازاریابی مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات و غیره استفاده کنید. با چنین عبارات جستجو گسترده ای، احتمالاً صدها گروه مرتبط را پیدا کنید. همچنین لازم نیست برای دسترسی به اطلاعات به همه آنها بپیوندید. در واقع، بهتر است به دنبال گروه های هدفمندتری باشید، زیرا درک اینکه این اعضای گروه به دنبال چه چیزی هستند، آسان تر است. به عنوان مثال، می توانید جستجو کنید:

  • گروه های صنعتی در ایالت شما: این افراد بیشتر محلی گرا هستند، به این معنی که هنگام مرور پست ها به دنبال افراد محلی با این نوع تجربه می گردند.
  • گروه های زیر صنعت: با تقسیم صنعت خود به بخش های کوچکتر، به عنوان مثال، بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند تبدیل شود ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعیشما دقیقا می دانید که در بحث بعدی چه موضوعی را مطرح کنید.
  • متخصصان صنعت: یافتن گروهی متمرکز بر حرفه خاص شما می‌تواند راه را برای نمایشگاه‌های تجاری، جوایز صنعتی و بسیاری از انجمن‌ها با نکات مفیدی که دانش شما را در مورد صنعت گسترش می‌دهد باز کند.

هنگامی که شما بخشی از این گروه های صنعتی بزرگ شوید، آنها به نوعی لیست شناسایی تبدیل می شوند. مانند عضویت در هیئت مدیره و کسب گواهینامه ها، زمانی که متخصصان جدید به دنبال ارتباط در صنعت شما هستند، این می تواند بخش ارزشمندی از رزومه شما باشد. به عبارت دیگر، آنها در همان لیست خواهند دید که شما چه کسانی را می شناسید و چه می دانید.

3. جستجوی گروهی را به علایق مشتری گسترش دهید

با این حال، گروه های صنعتی تنها اولین لایه از گروه هایی هستند که می خواهید به آنها بپیوندید. رقبای شما، مربیان و علاقه مندان به صنعت به احتمال زیاد بخشی از این گروه ها هستند، اما نه مشتریان شما. اگر می خواهید در گروه هایی پست کنید که مشتریان بالقوه پست می گذارند، باید در مورد صنایع آنها فکر کنید. یک بار دیگر، با استفاده از این نوار جستجوی مفید، موارد زیر را جستجو کنید:

  • گروه های مرتبط با صنایع بزرگ: اگر می‌خواهید مشتریانی را از یک صنعت خاص جذب کنید، مثلاً حوزه حقوقی را بگویید، سپس به دنبال گروه‌های مرتبط با آن زمینه‌ها بگردید، همانطور که خودتان می‌خواهید. در این صورت، گروه های عمومی تری را برای قرار گرفتن در معرض بیشتر انتخاب کنید.
  • گروه هایی برای حرفه ای ها در منطقه شما: باز هم، کار محلی در حال حاضر یک مزیت بزرگ است. گروه های زیادی برای هر نوع حرفه ای طراحی شده اند، به شرطی که در یک منطقه خاص کار کنند. اگر آنها به گروه های محلی بپیوندند، به احتمال بسیار زیاد در صورت نیاز به دنبال استعدادهای بومی خواهند بود.
  • گروه های علاقه مند: اگر واقعاً می‌خواهید جایی باشید که رقیبی وجود ندارد، به دنبال گروه‌های علاقه‌مندی باشید که مثلاً به تجارت، اخبار سرگرمی یا ایده‌های نوآورانه مرتبط نیستند. مردم بیشتر به این پست‌ها توجه می‌کنند، زیرا نشان‌دهنده اوقات فراغت هستند تا کار. فقط مطمئن شوید که وقتی پست‌هایتان را در این بحث‌ها به اشتراک می‌گذارید، بسیار مرتبط هستند، در غیر این صورت قبل از اینکه بتوانید ارتباط جدیدی ایجاد کنید، بوت می‌شوید.
  • گروه های اتصال: اگر هنوز به دنبال ایده های گروهی هستید، از طریق مخاطبین مشتریان خود نگاهی بیندازید تا ببینید آنها در کدام گروه هستند. اگر آنها با شما تماس گرفتند و به دلیل علایق و نیازهایشان مشتری شما شدند، می توانید افرادی را با علایق و نیازهای مشابه در گروه آنها پیدا کنید. از آنجایی که قبلاً با آنها موفقیت داشته‌اید، چرا به افراد بیشتری در آن جمعیت نفروشید؟

با استفاده از استراتژی‌های پیوستن گروه خاص صنعت و سپس مشتری خاص، باید بتوانید پذیرش نسبتاً گسترده‌ای داشته باشید.

4. تطبیق پیام های صحیح با گروه های مناسب

ارتباط گروهی با استراتژی لینکدین

وقتی برای اولین بار به یک گروه ملحق می شوید، باید حضوری را ایجاد کنید و این حضور اولیه باید متواضع باشد. این بدان معناست که ابتدا به حرف های دیگران گوش دهید، به پیام های آنها پاسخ دهید و اگر به اندازه کافی بزرگ هستند، آنها را دنبال کنید. به این ترتیب، شما بلافاصله به عنوان یک تبلیغ کننده فقط برای جذب مشتری دیده نمی شوید. این ضروری است زیرا باید از این منابع عالی یاد بگیرید تا اطلاعات جمعیتی خود را بهتر بشناسید. این نشان می دهد که شما آماده هستید تا یک رابطه را شروع کنید و فقط از آن به عنوان هیئت مدیره شخصی خود استفاده نکنید.

5. پاسخ دهید، واکنش نشان دهید و از این نظرات و استراتژی ها استفاده مجدد کنید

وقتی به صورت خودکار پست می‌کنید یا فقط برای تعداد زیادی گروه پست می‌کنید، به راحتی پاسخ‌ها را از دست می‌دهید. متأسفانه، برای اکثر شرکت‌ها، اینجاست که واقعاً شکست می‌خورند، و این آخرین لایه در یک استراتژی عالی لینکدین است. اینجاست که ابزارهای اتوماسیون لینکدین می توانند به شما کمک کنند تا بهترین ابزارهای اتوماسیون لینکدین خود را راه اندازی کنید. به گفته دیو کرپن در Inc.com،

60 درصد از برندها، عمدتاً برندهای بزرگ، در حال حاضر به مشتریان یا مشتریان بالقوه در توییتر، فیس بوک یا سایر رسانه های اجتماعی پاسخ نمی دهند. در نتیجه، اگر به نیازهای مشتریان خود و آنها پاسخ دهید، مزیت رقابتی عظیمی خواهید داشت.

البته، این بیشتر در مورد شرکت‌های بزرگ صدق می‌کند، اما همچنان برای کسب‌وکار کوچکی مانند شما یک مزیت بزرگ است. به پست های خود برگردید تا ببینید آیا کسی نظر داده است (باید در این مورد به شما اطلاع داده شود) و سپس حتماً پاسخ دهید. اگر مشاهده کردید که سایر نظر دهندگان شرکت نادیده گرفته می شوند، می توانید به نظرات آنها نیز پاسخ دهید. سلام، اگر آنها نمی خواهند، شما می توانید از آن ارتباط بالقوه بدی که توسط یک برند بزرگ نادیده گرفته شده است، استفاده کنید!

در نهایت، اگر متوجه پست یا نظر خاصی از شرکت دیگری شدید که نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های زیادی دریافت می‌کند، توجه کنید. دلیلی برای خوب بودن آن وجود دارد و دلیلی وجود ندارد که نتوانید همان نوع پست را ایجاد کنید و آن را با گروه های دیگر به اشتراک بگذارید. این یک مزیت است که کوچک، انعطاف پذیر و در همه گروه های مناسب در لینکدین باشید!

منبع

اعتبارسنجی کارت توییتر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
حتما بخوانید
به اشتراک بگذارید:

contributor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.