5/5 - (1 امتیاز)

تیم تحریریه سوشالتو ترجمه این مقاله را انجام داده است.

این روزها، بسیاری از برندها به سمت مشارکت با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی می روند تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانند.

زیرا چنین همکاری هایی در افزایش آگاهی، افزایش تعامل و حتی افزایش فروش بسیار موثر است. از این گذشته، مردم به اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود اعتماد می کنند و توصیه های آنها را جدی می گیرند!

بنابراین منطقی است که بخواهید همان نتایج را برای برند خود به دست آورید. برای انجام این کار، باید یاد بگیرید که چگونه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد کنید. و این چیزی است که در این پست خواهید آموخت.

راهنمای شما برای راه اندازی کمپین بازاریابی اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

برای شروع کار با اینفلوئنسر مارکتینگ، حتما این نکات را دنبال کنید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

1. هدف نهایی خود را بشناسید

مانند همه چیز در کسب و کار، باید با هدف نهایی خود عمل کنید. بنابراین امیدوارید از اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چه چیزی به دست آورید؟ آیا می خواهید آگاهی خود را افزایش دهید و فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید؟ آیا می خواهید فروش یک محصول خاص را افزایش دهید؟ دانستن این اطلاعات به شما این امکان را می دهد که معیارهای مربوطه را قبل، در طول و بعد از کمپین پیگیری کنید.

Ink-spirit: مورد علاقه های تاتو Pinterest در سال 2019
حتما بخوانید

2. تصور روشنی از مخاطبین هدف خود داشته باشید

به احتمال زیاد، شما در حال حاضر به خوبی درک کرده اید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. با این حال، همیشه ارزش آن را دارد که لحظه ای را برای سرحال شدن صرف کنید. هنگامی که زمان انتخاب یک تأثیرگذار برای کمپین خود فرا می رسد، دانستن اینکه به چه کسی می خواهید برسید ضروری است.

به مخاطب هدف خود را پیدا کنیددانستن در مورد مواردی مانند:

  • جمعیت شناسی: سن، جنسیت، مکان.
  • منافع: محصولات، خدمات و محتوایی که با آنها طنین انداز می شوند.
  • پلتفرم های محبوب: بیشترین زمان را در کجا آنلاین می گذرانند؟

3. ایده هایی برای کمپین خود ارائه دهید

نکته مهم در مورد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، مشارکتی بودن آن است. دو ذهن می توانند با هم جمع شوند و ایده های شگفت انگیزی ارائه دهند. با این حال، اگر زمانی که یک اینفلوئنسر را معرفی می‌کنید، ایده‌ای در مورد اینکه چگونه می‌توانید با هم کار کنید، هنوز مفید است. به‌علاوه، وقتی پیام‌های خصوصی یا صندوق ورودی آن‌ها را دریافت می‌کند، این پیشنهاد را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

به محتوایی که برای برند خود ارائه می دهید فکر کنید. آیا این یک پست فید یا استوری اینستاگرام خواهد بود؟ یا فکر می کنید TikTok کوتاه همان چیزی است که شما نیاز دارید؟ در هر صورت، دانستن این اطلاعات از قبل مفید است، زیرا در مرحله بعدی نقش دارد.

همچنین می توانید انواع مختلفی از کمپین ها را اجرا کنید:

  • یک کد وابسته به اینفلوئنسر ارائه دهید تا بتوانند از هر کمیسیونی که دریافت می کنند سود ببرند.
  • از آنها بخواهید که یک هدیه رایگان به مخاطبان خود ارائه دهند.
  • یک پست حمایت شده استاندارد ایجاد کنید که در آن اینفلوئنسر محصول شما را به مخاطبان خود معرفی کند و در مورد مزایای آن صحبت کند.
چند راه برای مرتبط‌تر کردن پین‌های تبلیغاتی
حتما بخوانید

4. اینفلوئنسر کامل را پیدا کنید

شما نمی توانید کسی را برای شراکت با برند خود انتخاب کنید وگرنه به نتایجی که می خواهید نخواهید رسید. اینفلوئنسر ایده‌آل، مخاطبانی درگیر از افرادی خواهد داشت که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. این اینفلوئنسر در پلتفرمی که می خواهید کمپین را روی آن اجرا کنید نیز فعال خواهد بود. نه تنها این، شما به شخصی نیاز دارید که بارها و بارها توانایی خود را در ایجاد محتوای عالی ثابت کرده باشد.

اما این همه ماجرا نیست! این روزها ضروری است که هر تأثیرگذار که با آن کار می کنید به برند شما متصل باشد. کسی را انتخاب کنید که ارزش هایش با ارزش های شما همسو باشد. به خاطر داشته باشید که این شخص نماینده برند شماست.

5. به یک اینفلوئنسر پیشنهاد ازدواج بدهید

وقتی کسی را در ذهن خود دارید، وقت آن است که به شما کمک کنید. می توانید از طریق DM در رسانه های اجتماعی با آنها تماس بگیرید یا از طریق ایمیل ارسال کنید. به آنها بگویید که دوست دارید یک کمپین بازاریابی با آنها انجام دهید و ایده های خود را به اشتراک بگذارید.

ایده روشنی از آنچه در این همکاری برای آنها وجود دارد داشته باشید. اگر برای دو طرف سودمند نباشد، آنها علاقه ای نخواهند داشت. آیا آنها برای پست هایشان پاداش خواهند گرفت؟ اگر بله، چقدر به آنها پرداخت می شود؟ آیا به آنها پیوند وابسته داده می شود که به آنها امکان می دهد از فروش کمیسیون دریافت کنند؟ پیشنهاد را تا حد امکان جذاب کنید.

SocialPilot: بهترین جایگزین Twitterfeed
حتما بخوانید

6. به اینفلوئنسر فرصت مشارکت بدهید

همانطور که شروع به شکل دادن به جزئیات این کمپین می کنید، به اینفلوئنسر فرصتی برای ارائه پیشنهادات بدهید. بالاخره آنها مخاطبان خود را بهتر می شناسند. آنها بر اساس تجربیات و تحلیل های گذشته می دانند که چه محتوایی را دوست دارند. بنابراین، به آنچه آنها می گویند باز باشید. در نهایت، این فقط کمپین بازاریابی تأثیرگذار شما را مؤثرتر می کند. همچنین، این فرآیند را واقعاً مشارکتی می کند.

7. یک کمپین اجرا کنید و معیارها را دنبال کنید

اکنون که همه چیز آماده است، می توانید کمپین را شروع کنید. در حالی که کمپین در حال اجرا است، فراموش نکنید که پست های اینفلوئنسر را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا توجه بیشتری را به خود جلب کنید. فراموش نکنید که همچنین مراقب تجزیه و تحلیل خود باشید تا ببینید آیا نتیجه آن رشد، تعامل، ترافیک و فروش است یا خیر.

این به شما اطلاع می دهد که آیا کمپین کار می کند یا خیر. اگر آنطور که انتظار داشتید نشد، می‌توانید در آینده یک تأثیرگذار متفاوت انتخاب کنید یا استراتژی خود را تغییر دهید. اگر همه چیز خوب پیش رفت، بعداً می توانید این کمپین را دوباره تکرار کنید و یک مشارکت طولانی مدت ایجاد کنید.

متصل:

منبع

به اشتراک بگذارید:

contributor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.